Pages - Menu

marți, 13 mai 2014

Chec cu glazura de unt şi scorţişoară



De abia aşteptam să încerc forma de prăjitură primită de la draga mea prietena Crisulina.Cum mama a fost bolnavă zilele astea,m-am gândit să-i fac un dulce simplu dar pe placul ei.Mie tare mi-a placut,pufos şi aromat cu glazura crocantă.Minunat lânga o cana de lapte ori cafea.



Ingrediente:
5 oua
200 g zahar
200 g faina
2 linguri iaurt grecesc 10% grasime
100 g unt
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie
2 firisoare şofran
o lingurita praf de copt
Pentru glazura:
100 g unt
2 linguri zahar pudra
O lingurita scortisoara
O lingura zahar brun


Mod de preparare:

Am separat albusurile de galbenusuri la cele 5 oua.
Galbenusurile le-am mixat cu 150 g zahar,restul l-am pastrat pentru spuma de albusuri.
Am mixat pâna s-a topit zaharul si s-au deschis la culoare.
Am adaugat si iaurtul apoi untul topit si racit.
Sofranul l-am diluat cu putina apa si l-am pus peste galbenusuri.Am vrut sa intensific putin culoarea oualor.
Albusurile le-am batut spuma tare cu un  praf de sare si am adaugat cele 50 g de zahar.
Peste spuma de galbenusuri am pus jumatate din cantitatea de faina amestecata cu praful de copt,apoi jumatate din spuma de albusuri,
Am incorporat usor restul fainii si apoi albusurile ramase.
Am pus compozitia în tava tapetata cu hârtie de copt si am pus la cuptor la 200  de grade Celsius pentru 40 de minute.
Cele 100 g de unt le-am amestecat cu zaharul pudra.
Când checul a fost copt,am scos tava din cuptor,am în tins deasupra repede untul,am presarat scortisoara si zahar brun si am mai pus la cuptor pâna s-a uscat glazura si a devenit crocanta.


Pofta buna !!!!
Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu