Pages - Menu

duminică, 11 mai 2014

Prăjitură cu cremă de mere şi şampanie



Cred că denumirea suna destul de sofisticat,dar e o prăjitura deosebit de bună,blatul sfărâmicios şi crema fină ,acrişoară,aromată cu şampanie ,vanilie şi scorţişoară.Nu arată ea prea bine tăiată pentru că am tăiat-o caldă,nu am avut răbdare să se răcească,mă înebunise mirosul de măr şi scorţişoară din bucătărie.


Ingrediente: 
Pentru foaia de blat:
500 g faina
200 g unt
2 oua
200 g zahar
3 linguri smântâna
1 plic praf de copt
Sare
Vanilie
Pentru crema:
800 g mere curaţate
Sucul de la o lamâie
200 g zahar
150 ml sampanie
1 plic budinca cu gust de vanilie Dr.Oetker
Stafide+rom
Zahar brun
Scortisoara
Pentru finisat:
Un mar
O lingura miere de albine
Zahar brun



Mod de preparare:
Crema am preparat-o cu o zi înainte.
Am avut niste mere destul de acrisoare,deci a trebuit mai mult zahar.
Merele curatate le-am taiat cubulete si am pus peste ele zeama de lamaie ca sa nu se oxideze.
Am pus zaharul si sampania si le-am pus sa fiarba pâna s-au înmuiat.
Praful de budinca l-am amestecat cu putina apa rece si l-am pus peste mere.
Am mai lasat pe foc cât sa se îngroase crema,apoi am luat vasul de pe foc.
Am lasat sa se raceasca.


Am pregatit aluatul pentru blat.
De fapt a fost un blat iar deasupra am decupat diferite forme.
Faina am amestecat-o cu sarea,praful de copt,zaharul si untul.
Am pus apoi ouale,vanilia si smântâna.
Am framântat un aluat,nu trebuie sa fie prea tare deoarece este un aluat sfarâmicios.


Am împartit aluatul în doua parti,una mai mare pentru blat si cealalta mai mica pentru formele de pus deasupra.
Am pus aluatul la frigider pentru jumatate de ora.
Dupa acest timp,am întins o foaie si am pus-o într-o tava de 30x20cm tapetata cu hârtie de copt.


Deasupra ei am pus crema de mere.
Am presarat scortisoara,zahar brun si stafidele scurse,  pe care le-am înmuiat cu rom.
Am pus deasupra formele decupate.
Am curatat un mar si l-am taiat felii subtiri.
Feliile de mar le-am dat prin zahar brun si le-am pus deasupra.
Am pus prajitura la cuptor la 190 de grade 40 de minute.
Inainte de a fi gata,am pus miere de albina si zahar brun.

Se taie rece.Eu n-am prea avut rabdare sa astept.

2 comentarii:

  1. Te cred ca n-ai avut rabdare, nici eu n-as fi avut, la cat de buna e :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))))))) eu mai ca as fi avut,dar mereu ma zoresc altii care vor sa guste .

      Ștergere