Pages - Menu

joi, 15 mai 2014

Tort Cremsnit –ediţie revizuită şi dichisită


      N-o luaţi de bună era de  1 Aprilie.Mai bine vă imaginaţi ca e din silicon,ireala sau ce vreţi decât să vă bântuie şi să fie musai s-o puneţi în aplicare.Nepoata mea Roxana,cea căreia i-a fost destinat acest tort,e singura care poate spune ca n-a fost păcăleală.
Dacă mi-am dorit un cremşnit sub formă de tort, prima încercare fiind aceasta : nepoata mea şi-a dorit unul la fel de ziua ei,aşa că am făcut câteva modificări,i-am pus o hăinuţă festivă şi cam asta a ieşit.


Ingrediente:
Aluat de foietaj cu osânză(vezi reteta)
Pentru Crema:
6 galbenusuri
4 albusuri
700 ml lapte
10 gr gelatina
6 linguri zahar
10 linguri Amidon alimentar
O lingura sirop de lamaie
O lingurita esenta vanilie
Coaja de lamaie
Pentru jeleul de fructe de padure:
Afine si mure
Sirop de zmeura
2 linguri amidon alimentar
Pentru decor:
Frisca
Zmeura si capsuni
Zahar pudra


Mod de preparare:
Pentru foaia de tort am folosit aluat de foietaj preparat cu osânza.Avem nevoie de o foaie decupata rotund ,iar deasupra se sfarâma marginile ramase dupa ce am decupat.
Preparam crema.
Gelatina o hidratam cu putina apa rece.
Galbenusurile le mixam cu zaharul si adaugam cate putin lapte,pâna când s-a topit tot zaharul si amestecul s-a deschis la culoare.Incorporam si amidonul în crema de galbenusuri.Razuim coaja de lamâie.Punem si siropul de lamâie.

Laptele îl încalzim.Apoi îl turnam în fir subtire în crema de galbenusuri.Transferam totul din nou în vas si punem la foc mic,amestecând tot timpul cu telul pâna când crema se îngroasa.

Luam vasul de pe foc.Adaugam esenta de vanilie.
Incalzim gelatina la microunde(nu o fierbem) sau pe baie de aburi si o încorporam în crema de vanilie.

Batem cele 4 albusuri cu un praf de sare pana obtinem o spuma tare.O încorporam în crema de galbenusuri cat înca este calda.

Lasam crema sa se racoreasca.
Pe un platou punem foaia de blat,asezam inelul formei detasabile,pe care am pus folie de aluminiu,în jurul blatului.Punem crema si lasam la frigider pana când se întareste.
Preparam jeleul de fructe de padure.
Amidonul îl amestecam cu putin sirop.Fructele le punem sa fiarba împreuna cu siropul.Cand incepe sa fiarba,punem amidonul dizolvat.Amestecam repede pâna când începe sa se îngroase.Lasam sa se raceasca putin,apoi turnam peste crema de vanilie si punem iar la frigider.
Frisca o mixam si o asezam peste jeleul de fructe.Apoi presaram foaia sfarâmata,pudram cu zahar si ornam cu  cornete de foietaj,capsuni si zmeura.

Un desert pe care vi-l recomand cu drag,chiar si pentru o ocazie deosebita.

2 comentarii:

  1. Ziua mea e poimâine, după cum bine ştie toată lumea :D :S, crezi că-mi poţi face şi mie unul, aşa, ca să spun tuturor, că doar ştii ce credibilitate am. :))) Faină treabă, Die!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica azi Padre???? Pai zi asa sa te felicit.
      Cu mare drag ti-as face,dupa cum bine stii .

      Ștergere