Pages - Menu

duminică, 3 august 2014

Eclere cu cremă de vanilie


       Imi era aşa poftă de un desert  nu prea sofisticat,cu o cremă fină de vanilie,aşa că am ales să fac aceste prăjiturele foarte cunoscute de altfel.
      Analizând mai multe reţete,m-am oprit la reţeta video de la Jamila Cuisine,o reţeta foarte frumos explicată,ca de altfel toate reţetele ei.
     Recunosc că ale mele nu au ieşit la fel de frumoase,asta şi pentru că am pus două tăvi în acelaşi timp,dar au fost deosebit de gustoase,de asta pot să vă asigur.





Ingrediente:
Pentru cojile de eclere:
125 ml apa
125 ml lapte
100 g unt
150 g faina
4 oua mari sau 5 oua de marime medie
Sare

Pentru Crema:
500 ml lapte
3 oua
80 g amidon de porumb sau 60 g faina
100 g zahar
Un baton de vanilie
100 – 150 ml frisca lichida

Glazura:
100 g ciocolata cu lapte
Lapte

Am mai folosit putina frisca pentru umplutura si câteva boabe de zmeura



Mod de preparare:

Am pregatit mai întâi crema ca sa se raceasca complet cât timp regatesc cojile de eclere.
Cele 3 oua le-am amestecat cu zaharul cu ajutorul unui tel.

Am pus apoi amidonul amestecând sa nu ramana cocoloaşe.
Am preferat sa folosesc amidon dar puteti sa folositi foarte bine si faina.

Laptele l-am pus într-o cratita,am desfacut pastaia de vanilie si am scos semintele,apoi le-am pus împreuna cu batonul în lapte.



Am pus laptele sa fiarba.
Inainte de a da în clocot,am scos batonul de vanilie si  am pus compozitia de oua , am amestecat energic cu un tel.
Am lasat sa fiarba la foc mic pâna s-a îngrosat si  dupa ce am luat de pe foc,crema  s-a desprins usor de peretii vasului.


Am lasat-o sa se racoreasca putin,apoi am pus o folie direct peste crema ca sa evit sa se formeze o pojghita deasupra.

Am pus crema la frigider sa se raceasca complet.
Am pregatit apoi aluatul oparit pentru cojile de eclere.
Intr-o cratita am pus sa fiarba apa,laptele si untul.


Când untul s-a topit,am pus toata faina odata si am amestecat bine cu o paleta de silicon(puteti folosi o lingura de lemn).


Am pus si putina sare.
Se amesteca câteva minute bune pentru ca toata apa sa se evapore din aluat.


La final aluatul va avea o textura foarte fina.
Am mutat apoi aluatul într-un vas pentru mixer,l-am lasat sa se racoreasca putin.
Am mixat putin pentru ca racirea sa se produca mai rapid.
Am adaugat apoi  pe rând cele 4 oua,mixând bine dupa fiecare.


Nu am adaugat alt ou pâna când cel anterior nu a fost complet încorporat.
Chiar daca la început compozitia are tendinta de a se taia,va deveni o compozitie cremoasa dupa ce adaugati ouale.

Am preîncalzit cuptorul la 200 de grade.
Am pus  aluatul de ecler într-un poş si am şpriţat eclerele în tava în care am pus hârtie de copt.


Daca doriti sa le faceti egale,puteti sa trasati linii pe hârtie,eu nu am facut asta,doar ca le-am facut putin cam mari.
Va trebui sa lasati distanta între ele deoarece îsi vor dubla volumul la copt.
Eu am pus în doua tavi.
Am pus tavile în cuptor ,primele 15 minute am lasat  temperatura la 200 grade,dupa care am redus la 180 de grade si am mai lasat 15 minute.
In nici un caz sa nu deschideti cuptorul în primele 15 minute,deoarece aluatul crescut deja se va lasa.
Mie totusi mi s-au lasat câteva,dar probabil pentru ca am pus doua tavi în acelasi timp.
Dupa ce s-au rumenit frumos,am oprit focul si le-am lasat sa se raceasca.



Le-am taiat apoi pe orizontala,dar nu complet,lasând un capac.
Am scos crema din frigider  si pentru a-i da o textura mai „aerata”,am adaugat câte putina frisca si am mixat pâna am obtinut consitenta dorita.



Puteti sa adaugati mascarpone daca nu vreti frisca.
Am umplut cojile de ecler cu crema,pe unele am mai pus deasupra si frisca si zmeura.
Ciocolata am topit-o pe baie de aburi si am adaugat laptele câte putin pentru a o subtia.
Am pus glazura deasupra eclerelor si le-am lasat la rece pentru câteva ore.(Am reusit asta!!!!!)




Poftă bună!!!!!


8 comentarii:

  1. Minunate sunt! Ce crema diafana ai facut, am sa o incerc si eu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Simona.Minunata aceasta crema.Asa poti s-o faci cat de lejera iti doresti.Ti-o recomand cu drag.Pupici

      Ștergere
  2. pai, ce sa faci si tu, la ora asta sa pui pe facebook eclere, oh, eclereee, si maine ziceam ca tin post :) dar nu se poate cu tine si pace! trebuie sa le fac! dar maine,da?
    cozia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci ma autoinvit la o degustare :)))))
      Astept pareri,critici,huiduieli ,ce-or fi :))))))
      Si eu am facut azi crema asta,pentru o Pavlova si niste cornete din foietaj.

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Le-am facut astazi, au iesit minunate!!!☺😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare ma bucur ca am fost de folos.
      Va astept cu drag sa incercati si alte retete.
      O zi buna

      Ștergere