Pages - Menu

luni, 1 septembrie 2014

Blat de tort pandişpan

       

M-am gândit că ar fi util sa postez reţeta pe care o folosesc eu pentru blatul de tort.
Reuşita este sigura daca se respecta întocmai proporţiile si etapele descrise.
Este un blat pufos pe care eu nu-l însiropez si care se comporta foarte bine daca tortul are mai multa crema.
Regula de baza este de a respecta proportia de 30 g zahar si 30 g faina pentru un ou de marime medie,precum si timpul de mixare.
In funcţie de tava folosita,puteţi sa stabiliti numarul necesar de oua.
Pentru a avea un termen de comparatie,eu am folosit 7 oua pentru tava cu diametrul de 28 cm si 4 oua pentru tava cu diametrul de 20 cm.
Fiecare dintre acestea am putut sa le tai obţinând câte trei blaturi.
Praful de copt nu este neaparat necesar,dar eu torusi am folosit câte 5 g.


Ingrediente blat tava 28 cm:
7 oua
210 g zahar
210 g faina
Sare
5 g praf de copt

Ingrediente blat tava  20 cm:
4 oua
120 g zahar
120 g faina
Sare
5 g praf de copt


Pe fundul tavilor am pus hârtie de copt,iar lateralele le-am uns cu unt si am presarat faina.
Ingredientele trebuie sa fie neaparat la temperatura camerei.
Am mixat ouale împreuna cu zaharul la viteza maxima timp de 20-25 de minute,pâna îsi tripleaza volumul si capata consistenta unei creme,paletele mixerului lasând o urma în compozitie.
Cu cât veti mixa mai mult,cu atât compozitia va acumula mai mult aer si blatul va creste mai frumos.
Am încalzit cuptorul la 180 de grade.
Faina amestecata cu sarea si praful de copt,am pus-o peste spuma de oua,în 3 reprize,amestecând usor cu un tel,cu miscari de rasturnare mai degraba decât de amestecare.
Am pus apoi compozitia în tava si am batut putin tava de masa ,ca sa se aseze putin  compozitia.
Am pus la cuptor pentru 30-35 de minute.
In nici un caz nu deschideti usa cuptorului în primele 20-25 de minute.
Dupa ce s-a copt,am lasat blatul sa se raceasca în cuptor cu usa întredeschisa,apoi l-am lasat pe un gratar pâna a doua zi când l-am taiat.

Este indicat ca pandişpanul sa se taie abia a doua zi.



8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Tare imi place reteta asta.L-am facut de nenumarate ori in ultima vreme.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Asa este si e o reteta foarte foarte simpla,doar sa mixezi suficient.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Asa e Rita.Eu il prepar ori de cate ori am ocazia,intotdeauna a iesit foarte bine.

      Ștergere
  4. Tocmai ce l-am incercat. Este genial! Pufos di foarte gustos! Eu am micșorat cantitatea de zahăr deoarece nu-mi place foarte dulce, însă a iesit super! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca a fost de folos reteta.E bine ca fiecare sa adapteze o reteta in functie de gustul sau,atata timp cat nu afecteaza rezultatul.
      Multumesc pentru vizita si apreciere.

      Ștergere