Pages - Menu

duminică, 16 noiembrie 2014

Pâine ciabatta



A început să-mi placă să pregătesc pâine în casă.Chiar dacă nu am maşină pentru pâine,este deosebit de uşor de pregătit,vremea este tocmai bună pentru a pregăti ceva la cuptor,aşa că nu avem nici o scuză.
Ca să recapitulăm,a fost mai întâi pâinea fără framântare,apoi pâinea cucartofi,baghetele franţuzeşti cu seminţe,aşa că a venit timpul să încerc şi ciabatta.
Si cum pâinea aceasta a fost aşa de bună,astăzi am pregătit-o din nou.
Iată cum am pregătit această pâinica.




Avem nevoie de:
500 g faina
2 linguri ulei de masline
350 ml apa calduţă
7 g drojdie uscata(1 plic)
1 lingurita sare
Puţin zahar




Am cernut faina,apoi am amestecat-o cu sarea,zaharul si drojdia uscata.
Am pus apoi uleiul de masline si apa calduta si am framântat pâna am obtinut un aluat elastic care s-a desprins de peretii vasului.
Am mutat coca într-un bol pe care l-am uns cu putin ulei,l-am acoperit cu un şervet curat si l-am lasat sa dospeasca în loc caldut ,lipsit de curenti de aer.
L-am lasat pâna si-a dublat volumul(chiar mai mult,ca ma luasem cu alte treburi).
Am rasturnat coca pe planseta si am mai framântat putin.
Am  asezat coca într-un vas de yena oval,în care am pus hârtie de copt.


L-am acoperit din nou si l-am mai lasat sa se dospeasca cât s-a încalzit cuptorul.
Am dat drumul la cuptor la 250 de grade si am pus o tava care sa se încalzeasca odata cu el.
Am vrut sa coc aceasta pâine la fel ca baghetele frantuzesti.
Când cuptorul s-a încins,am pus o cana de apa rece în tava din cuptor,pentru a crea aburi şi am bagat rapid vasul cu pâinea.
Dupa 15 minute,am redus focul la 230 de grade si am scos tava cu apa.
Am mai lasat 20 de minute .
In ultimele 10 minute,am transferat pâinea într-o tava,cu tot cu hârtie,am desfacut hârtia pentru ca pâinea sa se rumeneasca si pe partile laterale.
Am scos pâinea din cuptor,cu ajutorul unei pensule,am umezit coaja si am acoperit cu un prosop.
Astfel coaja va ramâne crocanta,dar nu va fi prea „aspra”.
Foarte tentanta aşa fierbinte,mirosind îmbietor.







Poftă bună !!!

3 comentarii:

  1. Tare buna piinica ai facut tu Die !!!
    Uite, cu cantitatile scrise de tine, eu faceam paine in masina de paine.
    Si zau nu am stiut ca este...ciabatta !
    Acum sunt la paine neframantata cu cartofi.
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este Sidy,tare buna,asa ca am repetat-o.Asa am gasit-o si eu sub denumirea asta,desi stiam ca ciabatta are mai mult ulei de masline. Pupici

      Ștergere
  2. Ce frumoasa si pufoasa e painea ta, felicitari!

    RăspundețiȘtergere