Pages - Menu

duminică, 22 februarie 2015

Negresă cu fructe şi cremă de iaurt


Dacă nu am îngheţată cred că ne putem amăgi papilele gustative şi cu o prăjitură ciocolatoasă plină de fructe,cu o cremă lejeră de iaurt.Eu zic că-i foarte bună,dar asta cam sună a laudă,aşa că vă las pe voi să decideţi.Să aveţi o Duminică frumoasă!!!!

Ingrediente blat:

  • 4 oua
  • 150 gr ciocolata 50% cacao
  • 250 gr unt
  • 150 ml lapte
  • 3 linguri cacao
  • 250 gr faina
  • 150 gr zahar
  • Esenta migdale
  • Esenta de vanilie
  • 1 plic praf de copt
  • 500 gr cirese fara samburi
Ingrediente crema:
  • 300 ml frisca 32% grasime
  • 200 ml iaurt 10% grasime
  • 3 linguri zahar
  • 150 gr ciocolata alba
  • 3 linguri frisca lichida
  • 15 gr gelatina fin maruntita
  • 6-7 buc caise
Ingrediente glazura:
  • 200 gr ciocolata 55% cacao
  • 50 gr unt
  • 3 linguri frisca lichida(sau lapte)

  • Mai avem nevoie(optional) de o folie cu bule.

Mod de preparare:

Scoatem samburii cireselor si le punem cu zahar pana lasa putin sirop.
Ciocolata taiata bucati,untul,cacaua si laptele le punem intr-un vas pe aburi pana cand se topesc si se omogenizeaza.Lasam amestecul sa se raceasca.
Separam galbenusurile de albusuri.
Albusurile la batem spuma tare,apoi adaugam zaharul si mixam pana cand acesta se topeste.
In amestecul ciocolatos adaugam galbenusurile pe rand,amestecand bine dupa fiecare.
Faina o amestecam cu praful de copt si o incorporam in amestecul de ciocolata.
Punem esenta de migdale si de vanilie.
Incorporam usor si albusurile ajutandu-ne de o paleta.
Punem amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt.Deasupra punem ciresele scurse din sirop.
Punem tava in cuptorul pe care l-am preincalzit pentru 35 de minute.Verificati cu o scobitoare si daca este cazul mai lasati putin in cuptor.
Dupa ce am inchis focul,mai lasam blatul in cuptor.
Pe fundul tavii in care am copt blatul,punem o folie cu bule.Pe ea vom pune glazura.
Pentru glazura punem ingredientele pe baie de aburi pana cand se omogenizeaza.Lasam sa se raceasca putin,apoi o turnam peste folie in tava.Lasam sa se intareasca.
Pentru crema,topim ciocolata cu 3 linguri de frisca la microunde sau pe aburi(eu prefer s-o topesc pe baie de aburi).
Gelatina o punem la hidratat cu putina apa rece.
Mixam frisca,cand s-a intarit adaugam zaharul.Am folosit o frisca care nu era indulcita.
Adaugam iaurtul si mai mixam putin.
Incalzim gelatina la microunde si o amestecam cu ciocolata topita, apoi o adaugam in fir subtire in frisca,mixand in continuare,la viteza mica.
Dupa ce glazura s-a intarit,asezam deasupra jumatati de caise cu partea cu casuta samburelui in sus.
Punem crema deasupra si lasam tava la frigider pana cand se intareste.
Asezam deasupra blatul,cu partea de jos deasupra.
Lasam la frigider pana a doua zi,apoi rasturnam pe un platou.


2 comentarii:

  1. Tare mult imi place negresa ta si ca aspect si ca gust pe care mi-l inchipui doar :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din capitolul "vechi dar bune".
      Demult nu am mai facut crema de iaurt.

      Ștergere