Pages - Menu

joi, 9 aprilie 2015

Foi cu miere de albină



  
             O altă prăjitură care nu ne lipseşte de sărbători.O aveam şi în altă variantă,dar reţeta asta îmi place foarte mult pentru că foile se înmoaie foarte bine după ce se pune crema.Dacă alegeţi să preparaţi aceste foi,aveţi avantajul de a le face cu mai mult timp înainte şi să puneţi crema doar atunci când aveţi nevoie.
Puteţi să le păstraţi în pungă multă vreme,chiar şi câteva luni pentru că sunt asemenea unui biscuite.
Ele se vor înmuia în doar câteva ore,astfel vă veţi uşura foarte mult munca.
De-a lungul timpului eu am folosit mai multe variante de cremă,dar indiferent de crema aleasă foile s-au comportat foarte bine.


Pentru 3 foi (tava de 30x22 cm):
2 linguri miere de albina
1 ou
50 gr unt
200 gr zahar
250-300 gr faina
1 /2  lingurita bicarbonat de sodiu
Sare
Zahar vanilat
Coaja si zeama de lamaie


 Pentru crema de griş:
600 ml lapte
150 g griş
100 g zahar(plus-minus în functie de cât de dulce doriti sa fie)
250 g unt 82% grasime
Vanilie

Dulceata de visine sau orice dulceata acrisoara


Glazura:
250 gr ciocolata
O lingura miere de albina
O lingura smantana
50 ml frisca lichida
O lingurita rom
O lingura cacao


Mod de preparare :

                 Ingredientele sunt pentru o tava mai mica ,eu am facut 3 portii,adica noua foi,pentru doua prajituri de cate 4 foi ,ramâne o foaie pe care am mâncat-o cu crema….deh,pofta era mare.
Ouale se bat spuma cu zaharul,apoi se adauga untul moale si mierea de albine  si bicarbonatul stins cu zeama de lamâie
Amestecul se pune câteva minute  pe baie de aburi pâna când  zaharul si untul se topesc.


Se ia de pe aburi se se adauga vanilia si coaja de lamâie.
Apoi se adauga faina pâna se obtine consistenta dorita.Aluatul nu trebuie sa fie prea tare pentru a putea întinde foile.
Se împarte compozitia  în trei si se coc foile pe dosul tavii,pe care în prealabil s-a pus o hârtie de copt.




Timpul de coacere este în functie de cuptorul fiecaruia,aproximativ 20 de minute la 200 de grade.
Focul trebuie sa mare altfel coca se va înmuia si se va lasa peste marginile tavii.
Eu pastrez foile una peste alta cu hârtia pe care le-am copt între ele.
Inainte de a pune crema desfac hârtia.

Crema:
Am pus laptele sa fiarba cu  o lingura de zahar,când a dat în clocot am adaugat grisul în ploaie,amestecând cu un tel sa nu se faca cocoloase.
Am lasat sa fiarba,iar când s-a îngrosat am luat de pe foc si am lasat sa se raceasca.
Untul l-am mixat cu zaharul pâna ce acesta s-a topit,am adaugat vanilia si apoi grisul racit.
      
Eu am pus între foi crema dar si un strat de dulceata de visine putin acrisoara.

Glazura:
 Toate ingredientele le-am pus pe baie de aburi pâna când ciocolata este topita complet.Lasam sa sa raceasca putin,apoi se pune peste prajitura.
Am lasat prajitura la temperatura camerei câteva ore pentru ca foile sa se înmoaie,dupa care se poate pune la frigider.




Poftă bună !!!


4 comentarii: