Pages - Menu

duminică, 21 iunie 2015

Tort cu mascarpone,zmeură şi ciocolată



Se ştie că îmi place maxim zmeura şi nu ratez nici o ocazie s-o folosesc mai ales în deserturi.Cu atât mai mult acum când la piaţă se gaseşte zmeură proaspătă.
Iar combinată cu mascarpone şi ciocolată nu poate fi decât un succes garantat.
Oaspeţii mei au spus despre acest tort ca este „the best”.A fost pe placul tuturor,fără excepţii.



Ingrediente:
Blat(tava de 38x25 cm):

6 oua
180 g zahar
180 g faina
Sare
1/ 2 plic praf de copt
Vanilie

Budinca de zmeura:
500 g zmeura
3 linguri zahar
3 linguri amidon alimentar

Crema de mascarpone si ciocolata:
300 g mascarpone
100 g ciocolata alba
300 ml frisca lichida
2 linguri smântâna
Zmeura

Crema de zmeura:
200 g mascarpone
100 g ciocolata alba
3/ 4 din budinca de zmeura
100 ml frisca lichida
1 lingura smântâna

Sirop:
Zeama de la jumatate de  lamâie
3 linguri zahar
150 ml apa

Banda de ciocolata:
80g ciocolata 74% cacao
40 g unt

Mai avem nevoie de aproximativ 100 ml frisca pentru ornat , zmeura si ornamente inimioare.





Mod de preparare:

Blatul de tort l-am pregatit dupa reteta de aici.Este o reteta pe care o folosesc foarte des pentru torturi.


Dupa ce blatul s-a racit,l-am taiat în doua pe orizontala si înca odata pe lungime,obtinând astfel 4 blaturi dreptunghiulare.

Am pregatit budinca de zmeura,trei sferturi din ea am folosit-o la crema,iar ce a ramas am pus-o pe unul dintre blaturi.
La fel am pregatit si  mascarponele cu ciocolata alba si frisca,apoi am împartit-o pentru cele doua creme.
O treime am folosit-o pentru crema de zmeura.
Puteti foarte bine sa le pregatiti si separat.

Pentru budinca de zmeura am procedat în felul urmator:
Am amestecat zmeura cu zaharul si am pus-o pe foc sa dea un clocot,apoi am trecut-o printr-o sita deasa pentru a elimina semintele.
Am amestecat piureul obtinut cu 3 linguri de amidon alimentar si am pus iarasi vasul pe foc,amestecând continuu pâna ce compozitia s-a îngrosat.
Am lasat sa se raceasca.



Pentru crema de mascarpone,am topit ciocolata alba pe baie de aburi.
Am mixat mascarponele si separat frisca cu smântâna.
Când ciocolata s-a racorit putin ,am turnat în fir subtire peste mascarpone mixând la viteza mica.


La final am încorporat frisca si am lasat la frigider pâna ce am ansamblat tortul.


Pentru crema de zmeura,am procedat în acelasi mod doar ca am adaugat trei sferturi din budinca de zmeura.

Pentru sirop,am fiert toate ingredientele si apoi l-am racit.

Acum ca toate sunt pregatite,am ansamblat tortul.
Eu l-am ansamblat si dupa aceea l-am rasturnat pe alt platou,dar se poate asambla direct pe platou.
Am însiropat fiecare blat pe masura ce am ansamblat tortul.
Peste primul blat am pus crema de mascarpone si ciocolata si zmeura,apoi cel de-al doilea blat,un strat de budinca de zmeura,crema de zmeura si al treilea blat(am pastrat putina crema de zmeura pentru decor).




Peste acesta am pus iar crema de mascarpone si ciocolata si zmeura.La final cel de-al patrulea blat.


Am mixat frisca pentru decor si am îmbracat tortul cu frisca.
Am pregatit si bordura de ciocolata.
Am taiat  doua bucati de hârtie cât lungimea tortului si cu latime egala cu înaltimea tortului.
Am topit ciocolata împreuna cu untul pe baie de aburi.Am lasat sa se raceasca putin,nu trebuie sa fie prea fluida când o punem pe hârtie.
Am desenat pe hârtie diferite forme cu ciocolata.Am lasat-o sa se întareasca atât cât sa nu curga când ridic hârtia ca s-o lipesc pe laterala tortului.
Am pus banda de ciocolata pe ambele parti ale tortului.
Am pus tortul la frigider iar când ciocolata s-a întarit,am înlaturat hârtia.
Am ornat cu frisca,crema de zmeura,zmeura si ornamente inimioare.











Poftă bună !!!





8 comentarii:

  1. Si frumos si bun, tortul tau!
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am citit şi am văzut blogul tău, cu acest minunat dulce, în timp ce mâncam nişte corcoduşe acre. Îţi dai seama ce contrast? :D No, asta e, aşa am eu norc. :D
    Faină treabă, Die, ca la carte chiar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))) Eu n-am corcoduse deci a trebuit sa ma multumesc cu tortul asta cu destule calorii :))))))
      Fiecare cu necazul lui :))))
      Multumesc Padre,de vizita si aprecieri.

      Ștergere
  3. Dia, nu stiu cine m-o fi pus sa vin la tine, dar plec balind...stiu ca nu-i un termen prea frumos, dar asta-i adevarul. Arata de lesini, aviz gravidelor :))))))))))
    Muaaah!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de aprecieri Laura.La fel lesin si eu la deserturile tale :)))))
      Musafirii mei au fost incantati maxim de acest desert,nepoata mea a renuntat chiar la dieta pentru a-l savura cu pofta si asta ma bucura cel mai mult.
      Pupici

      Ștergere
  4. ce bine arata acest desrt si as vrea sa il incerc si eu dar nu am amidon alimentar se poate si cu altceva sau chiar fara nimic pt ca nu am amidon ?va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca va place desertul meu.Amidonul se poate inlocui cu faina sau cu praf de budinca.Fara asta,nu am avea consistenta dorita si ar fi o crema prea fluida.
      M-as bucura sa va fie de folos reteta mea.
      O zi buna

      Ștergere