Pages - Menu

duminică, 29 noiembrie 2015

Cozonac cu rahat,de post


Am pregatit  această reţetă de cozonac şi pot să vă spun că a fost foarte aromat şi gustos,iar reţeta foarte simplă.
Dacă doriţi puteţi să folosiţi şi altă umplutură.
Profit de ocazie pentru a trimite o îmbrăţişare virtuală pentru Rocsy,o fată tare dragă mie,pe care o admir mult,un exemplu de voinţă,talent şi tenacitate.
Pe blogul ei veţi găsi reţete apetisante,explicate foarte frumos.




Ingrediente:
600 g faina
200 ml lapte de soia
100 ml suc de portocale
7g drojdie uscata
3 linguri zahar
½ lingurita sare
50 ml ulei
Vanilie
Coaja de potocala
300 g rahat

Putin lapte de soia si miere pentru uns deasupra


Mod de preparare:
Am încalzit laptele de soia cu zaharul,apoi am pus drojdia si l-am lasat 10 minute.
Intr-un castron am pus faina si sarea,am facut o adâncitura în care am pus amestecul de drojdie si lapte.
Am adaugat sucul de portocala,vanilia,coaja de portocala si am început sa framânt.
Daca mai e nevoie mai adaugati lapte sau faina,dupa caz.
La final am adaugat si uleiul.
Am framântat pâna am obtinut un aluat elastic si nelipicios.
L-am pus într-un vas ,l-am acoperit cu un servet curat si l-am lasat la dospit pâna si-a dublat volumul.
Am împartit  aluatul în doua si am întins doua foi pe care am presarat rahat.



Le-am rulat si apoi le-am împletit.
Am asezat  aluatul într-o tava de chec unsa cu unt si l-am mai lasat sa dospeasca 15 minute.



Am uns cu lapte de soia deasupra si l-am pus la cuptor la 200 de grade pentru 40 de minute.

La final l-am uns si cu putina miere.



4 comentarii:

  1. Accept cu drag imbratisarea dar si o feliuta de cozonac. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tulai, tu, Die, mă bagi la idei. :D Am cumpărat nişte rahat din Grecia, din ăla adevărat, ziceam să fac un salam de biscuiţi, dacă nu atentez la el aşa, gol. :)))) Fain cozonacul tău, aşa face şi eu, dar cum ştii, sunt nebucătar, nu cred că o să-mi iasă. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu incerci nu ai cum sa stii daca-ti iese ori ba.Eu zic ca-ti iese,mai ales cu rahat de-ala adevarat.
      Zi senina Padre,eu astept niste lumina sa fac niste poze :)))))

      Ștergere