Pages - Menu

vineri, 19 februarie 2016

Tort de clătite cu căpşuni şi cremă de vanilie



Sigur că e molipsitoare treaba asta cu clătitele,mai ales când vrei să-I surprinzi pe cei dragi cu ceva bun.
Iar dacă mai pui şi ceva dragoste în ele,rezultatul nu poate fi decât unul minunat şi va fi răsplătit cu zâmbetele celor care le-au gustat.
Foarte bine s-au combinat clătitele pufoase  cu crema de vanilie,căpşunii şi ciocolata.




Ingrediente clătite:
5 oua
100 g zahar
350 ml lapte de cocos
100 ml apa minerala
Sucul de la o portocala
380 g faina
50 ml ulei
1 lingurita praf de copt
Sare
Vanilie
Coaja rasa de portocala
Putin ulei pentru prajit

Ingrediente crema de vanilie:
3 galbenusuri de ou
100 g zahar
3 linguri amidon
Sucul de la o portocala
400 ml lapte
1 baton de vanilie
250 g mascarpone
200 ml frisca lichida
2 linguri smântâna

Ingrediente glazura:
200 g ciocolata
2 linguri Nutella
100 g unt

Am mai folosit 14 buc biscuit si 250 g căpşuni

Mod de preparare:
Clatitele  le-am copt în tigaia grill de 30x30 cm.
Am mixat galbenusurile cu  zaharul    

                       .
Am mixat separate si albusurile cu un praf de sare.


Peste galbenusuri am adaugat sucul de portocala,laptele de cocos,apa minerala,uleiul si apoi  faina amestecata cu praful de copt.


Am încorporat usor si albusurile,apoi am adaugat vanilia si coaja de portocala.


Am lasat compozitia la frigider pentru o ora,timp în care am pregatit crema de vanilie.
Cum am spus,am copt  clatitele in tigaia grill.Mi-au iesit 7 clatite.





Pentru crema de vanilie,am pus laptele sa se încalzeasca,am  scos semintele pastaii de vanilie si le-am pus în lapte împreuna cu batonul.
Am mixat galbenusurile cu zaharul,am adaugat sucul de portocala si amidonul,apoi am pus laptele caldut,pe care l-am strecurat .
Am transferat amestecul din nou în cratita si am fiert la foc mic pâna când compozitia se  va îngrosa.


Am pus o folie alimentara direct pe crema si am lasat-o sa se raceasca.
Crema mascarpone am amestecat-o si am amestecat-o cu crema racita.
Am mixat frisca cu smântâna,apoi am încorporat-o  în crema .




Am pregatit si glazura pentru ca am pus un strat de ciocolata si în interiorul tortului.
Ciocolata rupta bucati,am pus-o pe baie de aburi împreuna cu untul si nutella.
Când totul s-a omogenizat ,am luat de pe foc si am lasat-o sa se raceasca.


Am ansamblat tortul,punând crema de vanilie si capsuni si un strat de ciocolata.


Deasupra am asezat un strat de biscuiti ,peste care am pus glazura.


Am lasat la frigider pâna ce s-au înmuiat biscuitii si s-a putut felia.





Poftă bună !!!!








Un comentariu: