Pages - Menu

marți, 15 martie 2016

Pandişpan cu fructe şi cremă fină de brânză


O prăjitură simplă dar foarte gustoasă.
Iniţial am zis că fac doar un pandişpan pufos cu vişine,mai ales că am încă multe vişine pentru prăjituri,puse la păstrare dupa reţeta de aici.
Dar apoi m-am gândit că i s-ar potrivi o cremă răcoroasă.Aşa a şi fost.


Ingrediente pandişpan:
7 oua
350 g zahar
320 g faina
7 linguri ulei
7 linguri lapte
1 plic praf de copt (10 g)
Vanilie
Coaja de lamâie
Sare
Un borcan mare de vişine pentru prajituri

 Ingrediente crema de  brânză:
250 g mascarpone
300 ml frisca lichida
1 lingura zahar pudra
3 linguri smântâna grasa

Ingrediente crema de fructe de padure:
200 g afine congelate
50 g zmeura congelata
5 linguri zahar
100 ml sirop de la visine
2-3 linguri crema de brânza

Mai avem nevoie de sirop de visine pentru însiropat blatul.


Mod de preparare:

Am pregatit mai întâi pandispanul.
Am separat albusurile de galbenusurile oualor.
Am mixat albusurile cu un praf de sare iar când spuma a devenit mai ferma,am adaugat treptat zaharul mixând în continuare.


Galbenusurile le-am amestecat cu uleiul si laptele.


Faina am amestecat-o cu praful de copt si am cernut-o.
Peste spuma de albusuri,am adaugat alternativ amestecul de galbenusuri si faina.


Va trebui sa amestecati  foarte usor pentru ca spuma sa nu se lase.
Am adaugat vanilia si coaja de lamâie.


Am pus compozitia într-o tava de 38x25 cm în care am pus hârtie de copt.Deasupra am pus vişinele scurse de sirop.


Am pus la cuptor pentru 35-40 de minute,primele 20 de minute la 200 de grade ,iar apoi am redus temperatura la 180 de grade.
Am scos blatul pe un gratar si l-am lasat sa se raceasca.

Am pregatit crema de brânza.
Am mixat frisca si smântâna ,am adaugat mascarponele si zaharul.
Am pus-o la frigider.


Cât s-a copt blatul,am pregatit crema de fructe de padure.
Am amestecat fructele cu zaharul si siropul si le-am pus sa fiarba.
Le-am lasat sa fiarba pâna ce a scazut suficient încât sa se închege .


Am lasat sa se raceasca,apoi am pus 3 linguri de crema de brânza.


Am taiat blatul în doua si l-am însiropat cu sirop de visine,apoi am pus crema de fructe de padure.




Deasupra blatului am pus crema de brânza.
Am lasat la frigider câteva ore,a fost mult mai buna rece.


S-aveţi poftă !!!








2 comentarii:

  1. Cat de bine arata si ce poze reusite ai facut!
    Chiar as servi o portie ca-mi e cafeaua calda. <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Meri.Am avut noroc de o zi mai luminoase pentru poze,altfel ar fi fost jale.Pupici si te astept la prajitura,inca mai am.

      Ștergere