Pages - Menu

duminică, 14 august 2016

Tartă cu piersici



Pentru azi o reţetă foarte simplă dar tare gustoasă.
Am ales să pregătesc această reţetă pentru că mamei mele nu-i plac deserturile cremoase şi  pentru că am găsit la piaţă nişte piersici foarte gustoase.
Am avut un blat foarte fraged şi umplutura aromată de fructe.Nimic sofisticat ori care să ne răpească prea mult timp.




Ingrediente:
Pentru aluatul de tarta:
400 g faina
250 g unt
2 linguri zahar
1 ou
½ lingurita praf de copt
Sare
Coaja de lamâie
Vanilie
Pentru umplutura:
1 kg piersici (cântarite cu tot cu sâmburi)
3 linguri zahar
1 lingura amidon
50 ml apa
2 cm ghimbir razuit
Mai avem nevoie de unt pentru uns tava si zahar pudra



Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi aluatul fraged pentru tarta,ca sa stea la frigider cât timp prepar umplutura.
Am amestecat faina cu zaharul,praful de copt si un praf de sare.
Am pus apoi untul rece taiat cubulete.


Am  amestecat rapid cu degetele pâna am obtinut o compozitie nisipoasa.


Am adaugat si oul vanilia si coaja de lamâie si am framântat pâna am obtinut o coca omogena.
Nu trebuie sa exagerati cu aceasta operatiune deoarece untul nu trebuie sa se topeasca,riscam ca aluatul sa devina unsuros.
Daca coca obtinuta este prea uscata,puteti sa adaugati putina apa rece.La mine  a fost suficient oul.


Am acoperit cu o folie alimentara si am pus la frigider.
Am scos sâmburii piersicilor,le-am taiat felii si le-am presarat cu zahar.




Dupa ce acestea au lasat sirop,am mai adugat putina apa rece si le-am pus sa fiarba câteva clocote,cât sa se înmoaie fructele.5-10 minute ar trebui sa fie suficiente.
Am avut piersici foarte coapte,deci nu a fost nevoie sa fiarba prea mult.
Am scos piersicile din sirop,am diluat o lingura de amidon cu putina apa rece,am pus-o peste sirop si am fiert pâna s-a îngrosat si am obtinut un jeleu.La final am pus ghimbirul razuit.
Am lasat sa se raceasca.
Am pregatit o tava pentru tarta.28 cm a avut diametrul tava mea.
Am uns tava cu unt.
Am scos aluatul de la frigider.Am lasat cam 1/3 din aluat pentru grilajul de deasupra,din restul aluatului am întins o foaie,destul de mare cât sa pot îmbraca si peretii  formei în care am copt.


Am înţepat din loc în loc cu o furculita,apoi am copt 15 minute la 180 de grade.
Dupa acest timp,am scos tava,am asezat jeleul,piersicile si deasupra am facut un grilaj din aluatul ramas.



Am pus iarasi la cuptor pentru 40 de minute sau pâna ce este copt bine si aluatul de deasupra.
Am lasat sa se raceasca si am pudrat cu zahar.
Nu am reusit sa tai felii prea frumoase pentru ca aluatul a fost foarte sfărâmicios,dar exact cum mi-am dorit sa fie.
La noi nu a rezistat prea mult J))))))))






S-aveţi poftă !!!

4 comentarii:

  1. Arata foarte apetisant! Cred ca am o slabiciune pentru aluatul asta de tarte, dar mai ales combinat cu asa nebunie de umplutura! Bravoo, Dia, s-a si taiat perfect si imi imaginez cat de gustoasa a fost! Si pudrata asa....Gata, fug ca acusica vine Padre si zice ca nu i-am mai lasat loc la masa! :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,foarte fain aluatul.Nu s-a taiat prea frumos ca era foarte fraged,dar asta conteaza mai putin daca este bun.
      De fapt vroiam sa fac un jeleu de zmeura sub piersici dar apoi m-am razgandit.Acum imi pare rau.
      Poti sa mai stai ca daca vine si Padre,numai bine stam de vorba cu totii la o felie de tarta :)))))

      Ștergere
  2. Arata minunat, chiar asteptam reteta! O sa o incerc si eu ca prea bine arata si cred ca si buna rau a fost! :X

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este Mirela,foarte gustoasa a fost.
      M-am bucurat ca nu m-am complicat si am facut ceva pe gustul mamei.

      Ștergere