Pages - Menu

duminică, 2 iulie 2017

Prăjitura “ochelari”


O prăjitură pe care am găsit-o sub diverse denumiri,cum ar fi:ochelari,ochi de păun,ochi de pisică.
Nici nu contează ce denumire vrem să-i dăm,am să vă spun doar că e foarte gustoasă.
Bineînţeles că eu m-am abătut de la reţetă,de obicei fac asta.
Ideea mi-a venit când pregăteam vişinele ca să le pun la păstrare pentru prăjituri.Astfel şi la iarnă mă voi bucura de gustul vişinelor ca şi cum atunci ar fi fost culese.Dacă vreţi să ştiţi cum păstraţi  vişinele ,găsiţi reţeta pe blog.



Ingrediente:

Pentru foaia de aluat:
500 g faina
150 g osânza(sau unt gras)
70 g unt
3 galbenusuri de ou
10 g drojdie proaspata
2 linguri pline  cu smântâna
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie

Pentru umplutura de vişine:
250 g mascarpone
1 lingura zahar pudra
500 g vişine fara sâmburi
100 g zahar
1 lingura amidon

Pentru bezea:
3 albusuri de ou
100 g zahar pudra
200 g nuca prajita si macinata

Mai avem nevoie de zahar praf  pentru pudrat.




Mod de preparare:
Visinele le-am spalat,am scos sâmburii si le-am lasat cu zahar pâna ce au lasat sirop si zaharul s-a topit.
Le-am scurs apoi,siropul l-am amestecat cu o lingura de amidon si l-am fiert pâna ce s-a îngrosat.Am adaugat visinele si l-am lasat sa se raceasca.
Nuca am prajit-o si apoi am macinat-o.
Am pregatit aluatul.
Drojdia am amestecat-o cu o lingurita de zahar,am pus putina apa calduta si o lingura de faina.Am lasat-o sa creasca.
Faina am amestecat-o cu sarea si apoi cu untul si osanza.Am adaugat galbenusurile de ou,smântâna si drojdia,vanilia si coaja de lamâie.
Daca aluatul este prea tare,mai adaugati smântâna,iar daca este prea moale,adaugati faina.



Trebuie sa obtinem un aluat elastic.
Am împartit în doua,am acoperit cu folie si l-am lasat la frigider pâna ce am pregatit bezeaua.


Am mixat albusurile,am adaugat treptat zaharul pudra,iar la final am încorporat nuca macinata.
Crema mascarpone am mixat-o cu zaharul pudra.
Am scos aluatul de la frigider si am întins o foaie pe o hârtie de copt.
Hârtia de copt a avut lungimea egala cu a tavii în care am copt prajitura.
Pe marginile mai lungi ale foii am pus crema mascarpone,iar deasupra vişine cu jeleu.




Am rulat foaia peste umplutura,aducând-o înspre mijloc,dar lasând loc pentru bezea.
Am transferat cu grija foaia în tava,ajutându-ma de hârtia de copt.Am asezat-o astfel încât sa încapa si cea de-a doua foaie.


La fel am procedat si cu cealalta foaie.
Intre cele doua rulouri de pe margine am pus bezeaua cu nuca.


Am pus tava la cuptor la 180 de grade pentru 40 de minute.Foaia trebuie sa fie coapta si bezeaua uscata.
Dupa ce s-a racit,am pudrat cu zahar.
Dup ace veti taia prajitura,veti vedea ca ,în sectiune va avea forma de ochelari,sau de ochi.De unde si denumirea.





S-aveţi poftă!




Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu