Pages - Menu

miercuri, 30 aprilie 2014

Melcişori cu scorţişoară şi coroniţă cu vişine

             Aveam eu cam multe idei de dulce pentru week-end,aşa că m-am gândit să combin măcar două dintre ele.Am făcut mai multă compoziţie de aluat ca sa ajungă pentru melcişori dar şi pentru coroniţă.Ne-au plăcut la fel de mult ambele variante,drept dovadă că nu au mai rămas nici măcar firmituri până seara.


Ingrediente:

Pentru aluat:
700 g faina
80 g zahar
7 g drojdie uscata (1 plic)
150 ml lapte
100 ml apa
1 ou + 2 galbenusuri
100 g unt
Sare
Coaja de lamâie
Vanilie
Pentru melcisori mai avem nevoie de:
100 g unt
O lingura zahar pudra
Scortisoara
Zahar brun
Pentru coroniţă mai avem nevoie de:
Dulceata de visine
Un borcan Visine pentru prajituri
Mai avem nevoie de:
2 galbenusuri+lapte pentru uns
Zahar pudra + apa rece pentru glazurat


Am topit untul si l-am lasat sa se raceasca.
Faina am amestecat-o cu sarea si zaharul,am pastrat o lingurita de zahar pentru drojdie.
Am facut o adancitura în faina,am pus lingurita de zahar,drojdia uscata si apa calduta.
Am amestecat usor tragând si putina faina.
Am lasat sa dospeasca drojdia.
Am pus ouale si am început sa framânt cu laptele caldut.
La final am adaugat si untul topit.
Am framântat pâna am pbtinut o coca elastica care  s-a dezlipit de pe vas .
Am acoperit cu un prosop curat si am lasat la dospit.
Dupa ce coca a dospit,am împartit aluatul pentru 8 melcisiori si pentru coronita.
Pentru melcisiori am întins fiecare bucata,dându-i o forma elipsoidala,am uns fiecare bucata cu untul moale amestecat cu zaharul pudra,am presarat scortisoara si zahar brun,am taiat fâsii asa cum se vede în poza,lasând capatul nedecupat.
Am rulat oarecum oblic fâsia si apoi i-am dat forma unui melc.
Am pus melci în tava si i-am mai lasat sa dospeasca pâna am încalzit cuptorul .

Am uns cu galbenus amestecat cu lapte si am presarat zahar brun.
Am pus la cuptor pentru 30 de minute.
Pentru glazura am amestecat zaharul pudra cu apa rece pâna am obtinut o pasta groasa.
Am presarat pe melci când i-am scos din cuptor.
Pentru coronita,am întins o foaie dreprunghiulara,am pus deasupra dulceata de vişine precum si vişinele scurse bine de sirop.
Am rulat foaia,apoi am pus-o într-o tava rotunda cu pereti detasabili,dându-i forma de coronita.
Am lasat-o sa mai dospeasca în tava cât s-au copt melcisori.

Am uns cu galbenus deasupra si am pus la cuptor pentru 45 de minute.

Am lasat-o sa se raceasca si apoi am scos-o din tava.
Am presarat cu zahar pudra.

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu