Pages - Menu

marți, 13 mai 2014

Plăcintă cu brânză dulce şi stafide „ Floarea soarelui”


        Reţeta pentru aceasta minunată plăcinta o am de la o prietena de pe Facebook,Meryem care e o adevarata maestră când vine vorba de aluaturi.Am visat câteva zile la minunaţia ei de placinta,denumită de ea „Plăcintă VREO”,adica vreo 250 ml lapte,vreo 3-4 linguri iaurt,vreo juma’ de cana de …….Dacă ea a preferat-o în varianta cu brânza sarata,eu am vrut-o dulce.Marturisesc că mi-a placut foarte mult,la fel şi celor care au gustat-o.Insa cel mai mult mi-a placut aspectul ei deosebit,chiar daca într-o tava mai mare iese si mai frumoasa.Deci sa las vorbaria şi sa va spun mai bine  de ce aveţi nevoie ca să preparaţi şi voi aşa bunătate.Aluatul este destul de mult aşa ca eu am făcut în doua tăvi,nu a fost prea multa dar dacă doriţi doar una înjumătăţiţi cantităţile.  




Ingrediente:
Pentru aluat:
650 g faina
250 g lapte
½ cana ulei (cana de 200 ml)
2 galbenusuri de ou
3 linguri iaurt
2 linguri zahar
20 g drojdie
O lingurita sare
Vanilie
Coaja de lamâie
Pentru umplutura:
650 g brânza dulce de vaci
3 lin guri zahar
2 linguri smântâna
Stafide
Rom
Coaja de lamâie
Vanilie
Pentru uns si glazura:
2 galbenusuri+lapte
0 lingura miere de albine
Zahar brun


Mod de preparare:

Drojdia am amestecat-o cu o lingurita de zahar,o lingura de faina si putin lapte caldut.
Am lasat maiaua sa dospeasca.
Faina am amestecat-o cu sarea,zaharul,uleiul,galbenusurile,iaurtul,vanilia si coaja de lamâie.
Am pus apoi drojdia dospita si laptela caldut câte putin.
Am framântat pâna am obtinut un aluat elastic ,care nu se mai lipeste de vas.
Am lasat la dospit în loc cald (eu l-am pus în cuptorul caldut) pâna si-a dublat volumul.
Intre timp am pregatit umplutura.
Stafidele le-am pus la înmuiat cu rom
Brânza am amestecat-o cu zahar,vanilie,coaja de lamâie si stafidele scurse de rom.
Aluatul dospit l-am împarţit sa-mi ajunga pentru cele doua tavi,una rotunda si una dreptunghiulara.
In tava rotunda am pus o foaie peste care am pus brânza.


Am trasat un cerc în mijloc,apoi am decupat raze de jur împrejur,asa cum se vede în poza.
Am rasucit apoi fâşiile decupate,în aceeasi directie.



Cu cât razele vor fi mai subtiri si mai rasucite,aspectul va fi mai frumos.
Din restul de aluat am decupat dreptunghiuri pe care le-am rasucit si le-am pus în tava dreptunghiulara.

Am lasat sa mai dospeasca în tava 10-15 minute,timp în care am preâncalzit cuptorul la 200 de grade.
Am uns deasupra cu galbenus de ou si lapte si am pus la cuptor pentru 40 de minute.

Dupa ce s-a rumenit deasupra,am scos tava,am uns cu miere de albine si am presarat zahar brun.
Daca la aspect nu a fost cum mi-am dorit,gustul mi-a placut enorm.





2 comentarii:

  1. Maaaaa, ce mama mea caut eu aici ? ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Luminita,cred ca ai venit sa vezi ce am facut eu dupa ce am vazut minunatia aia de placinta la tine .Pupici

      Ștergere