Pages - Menu

duminică, 22 iunie 2014

Pizza cu şuncă şi ciuperci

            

      Cei care mă cunosc,ştiu deja că aveam o problema cu blatul de pizza.Nu-mi reuşea niciodată aşa cum aş fi dorit:subţire,crocant şi gustos.Un prieten drag s-a cam supărat că tot ziceam eu pe aici treaba asta,aşa că mi-a trimis pe mail o reţetă de blat de pizza cu rezultat garantat.Aşa a şi fost,aşa că dacă citeşte reţeta îi mulţumesc.A fost aşa cum a spus.





Pentru blatul de pizza:
O cana si jumatate de faina (aprox.300 g)
10 g drojdie proaspata sau un pliculet drojdie uscata
O lingurita zahar
O lingura ulei de masline
100 ml apa calduta
Sare,1/2 lingurita am pus eu
Optional o lingurita busuioc uscat
Pentru topping:
200 g sunca
Cateva felii de prosciutto
200 g ciuperci din conserva
200 g mozzarella
100 ml suc de rosii
piper
Cateva rosii cherry
Cateva frunze de busuioc
Ketchup si sos Iuţel  pentru servit

Drojdia am amestecat-o cu o lingurita de zahar,putina apa calduta si o lingurita de faina.
Am lasat sa dospeasca.
Faina am amestecat-o cu putina sare,am pus apoi drojdia,uleiul de masline.
Am pus apa calduta si am amestecat pâna s-a format o coca omogena.

Dupa aceasta,am luat coca din vas si am framântat-o cu ambele mâini în aer.
La faza aceasta prietenul meu spunea asa: „Framânt-o în aer câteva minute,pâna te dor mâinile de nu mai poţi….
Trebuie sa ajunga moale si elastica,deci cam pe dos decât ai freca ceva cu ambele mâini” J)))
N-am prea priceput eu ce vrea sa zica,dar cred ca a ieşit ceea ce a trebuit.
Am presarat faina pe un blat,am întins putin coca,apasând-o cu degetele,am acoperit cu un stergar si am lasat 15 minute sa dospeasca în loc caldut.
Dupa aceasta,am pus coca la frigider pentru o ora.
Dupa o ora,am întins o foaie foarte subtire(am avut o pizza medie  si o pizza împaturita).

Pe foaie am pus ketchup cu putin piper si busuioc,apoi sunca,ciupercile si prosciutto.

Deasupra am razuit mozzarella si am pus cateva rosii cherry.
Eu am întors putin marginile peste umplutura.

Am pus la cuptor  cam 20 de minute pâna s-a copt  blatul.

Am servit cu ketchup si sos Iuţel.
Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu