Pages - Menu

luni, 9 iunie 2014

Prăjitura Greta Garbo


O prăjiturică foarte bună,care se apropie destul de mult ca şi gust de cel al cozonacului.Prăjitura asta o aveam de mult pe lista de aşteptare şi mă bucur că i-a venit în sfârşit rândul.
         Totuşi ,dacă ar fi s-o refac,aş renunţa la glazura de ciocolată şi aş pudra-o cu zahar.



Ingrediente:

Foi (4 foi în tava de 38x25 cm):
750 g faina
200 g unt
2 oua
100 g zahar pudra
25 g drojdie proaspata
250 g smântâna 18% grasime
O lingurita sare
Vanilie
Coaja rasa de lamâie

Umplutura:
400 g nuca macinata
100 g zahar
1 borcan gem de caise (aproximativ 400 g)

Glazura:
200 g ciocolata 50% cacao
O lingura zahar pudra
Frisca lichida cât să subţieze ciocolata






Mod de preparare:

Mai întâi am pregătit aluatul pentru foi,deoarece trebuie sa stea la dospit.
Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.


Drojdia am amestecat-o cu o lingurita de zahar si am amestecat ca sa se lichefieze.
Untul l-am mixat cu zaharul pudra,am adaugat apoi câte un ou,mixând în continuare.

In continuare am adaugat drojdia,smântâna ,faina amestecata cu sarea si aromele.

Initial pusesem 500 g faina,dar mi s-a parut prea putina,asa ca am mai adaugat 250 g.
Rezulta un aluat destul de „consistent” pe care l-am lasat la dospit 40-50 de minute.
Cât timp a dospit aluatul pentru foi,am macinat nuca si am amestecat-o cu zahar.


Am tapetat tava cu hârtie de copt si am mai taiat o hârtie de dimensiunea tavii,de care m-am ajutat pentru a transfera foile în tava.
Dupa ce aluatul a dospit,l-am împartit în 4 parti,pentru cele 4 foi.
Am întins fiecare foaie pe hârtie,am presarat cu faina ,am rulat-o împreuna cu hârtia pe facaleţ si am transferat-o în tava.


Am asezat-o astfel încât hârtia sa ramâna deasupra,apoi am desprins hârtia de pe foaie.

Am pus un strat de gem si am presarat nuca.

Am pus urmatoarea foaie,la fel ca si pe prima si tot asa cu celelalte doua foi.
Foaia de deasupra am înţepat-o cu o furculita.

Am mai lasat tava acoperita cu un prosop curat înca 30 de minuta ca sa mai dospeasca.
Am pus tava la cuptor,la 180 de grade timp de 40-45 minute.
Este util sa verificati cu o scobitoare când este coapta.
Am lasat sa se raceasca si apoi am pregatit glazura.
Ciocolata rupa bucati,am pus-o pe baie de aburi,am adaugat o lingura de zahar pudra si frisca pana la consistenta potrivita.
Am pus peste prajitura racita.
Am taiat dupa ce glazura s-a întarit.


S-aveţi poftă  !!!!



4 comentarii:

  1. Cu siguranta este o prajitura foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. O prajitura cu care eu am crescut. Glazura la asta e buna cea facuta la rece cu zahar pudra, cacao ulei si apa. Adica zic si eu cum o am de la mama :)). Arata minunat si de buna stiu ca e buna ca nu are cum altfel daca e facuta de tine :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Timea :-* Asa cum am scris in reteta,eu as face-o chiar fara glazura.E foarte buna.

      Ștergere