Pages - Menu

vineri, 16 ianuarie 2015

Negresă cu mascarpone şi caramel

           


 Era firesc sa fac şi eu nişte „negruţe” de-astea,că prea mă împiedicam de ele peste tot.Si mai vroiam şi să fac glazura Laviniei,că prea „mi-a luat ochii”,evident nu mi-a ieşit aşa frumoasă ca şi a ei,dar are o textura minunata.Am mai modificat eu câte ceva pe ici pe colo şi au ieşit tare bune.Am pus şi de cafea,aşa că vă aştept cu drag.Să aveţi o Duminică minunată.


Blat:
250 gr unt
120 gr zahar
5 oua
200 gr faina
30 gr cacao
Ghimbir
Esenta de rom
½ plic praf de copt
Sare
250 gr Mascarpone
100 gr sos caramel

Glazura:
200 gr ciocolata
2 linguri cacao
1 lingura zahar pudra
5 lingurite smântâna
2 linguri frisca lichida
O lingura miere de albine


      Mixam crema Mascarpone cu sosul caramel si punem amestecul la frigider pâna când pregatim blatul.
      Mixam untul cu zaharul pâna obtinem o crema pufoasa si zaharul s-a topit.Apoi adaugam pe rând cele cinci oua,având grija sa-l încorporam bine pe fiecare înainte de a pune urmatorul.Amestecam faina cu cacao,sare si praful de copt,apoi o adaugam în crema de unt.Razuim putin ghimbir si adaugam si esenta de rom.
      Turnam compozitia într-o tava tapetata cu hârtie de copt,punem deasupra cu lingura amestecul de mascarpone cu caramel.Amestecam putin cele doua compozitii.Punem tava în cuptorul preîncalzit  la 180 de grade,pentru 35 de minute.E util totusi sa verificam cu scobitoarea cand e copt blatul.Deasupra va fi mai crocant iar in mijloc mai ciocolatos.
       Lasam sa se raceasca în cuptor.Intre timp pregatim glazura.
      Ciocolata rupta bucati,o punem împreuna cu 3 lingurite de smântâna,frisca lichida,zaharul pudra si cacaoa pe baie de aburi.Amestecam pâna când se topeste ciocolata.Apoi adaugam înca doua lingurite de smântâna si o lingura de miere.Amestecam foarte bine apoi lasam sa se raceasca atât cât sa o putem „prelinge” frumos deasupra prajiturii.
Mi-a placut consistenta glazurii,doar ca a fost prea multa pentru prajiturica asta.Uite asa m-am facut  si cu un sos de ciocolata care se cere combinat cu ceva….



       Poftă bună !!!!



2 comentarii: