Pages - Menu

sâmbătă, 17 ianuarie 2015

Prăjitură cu brânză şi jeleu de zmeură



Aveam chef să fac o prăjiturică simplă.Oscilam între cea cu măr sau cu brânză.A câştigat cea cu brânză.Cât de util e uneori caietul vechi de reţete.Păstrezi ideea principala,mai adaugi ceva şi rezultatul este fix cum l-ai dorit.


Pentru blat:
500 gr faina
250 gr unt
4 galbenusuri
2 linguri zahar
20 gr drojdie
O lingurita zahar,putin lapte pentru drojdie
Vanilie,coaja de lamaie

Pentru crema de brânza:
500 gr brânza de vaca
250 gr crema Mascarpone
50 gr stafide aurii
½ plic budinca instant
100 ml frisca lichida
5 linguri zahar
Vanilie,coaja de lamaie,rom

Pentru jeleul de zmeura:
400 ml sirop de zmeura
Un plic budinca vanilie


             Drojdia o amestecat-o cu o lingurita de zahar,putin lapte caldut si am lasat sa dospeasca.
             Am mixat untul cu zaharul,am adaugat apoi galbenusurile pe rând,drojdia,faina si aromele.Trebuie sa obtinem un aluat omogen din care sa putem întinde o foaie.
             Am lasat aluatul sa dospeasca cam o ora.Am preparat apoi crema de brânza.
           Stafidele se pun la înmuiat în putin rom.Am mixat apoi brânza cu zaharul si crema Mascarpone.Budinca am dizolvat-o în frisca,apoi am pus-o peste amestecul de brânza.Am pus aromele si stafidele dupa ce le-am scurs.
           Pentru jeleu am dizolvat budinca cu putin sirop.Restul siropului l-am pus sa fiarba.Când a început sa fiarba am adaugat budinca si am amestecat cu telul pana cand s-a îngrosat amestecul.L-am lasat sa se raceasca.
         Am luat putin aluat si am facut cateva forme pe care le-am pus deasupra prajiturii.Din restul de aluat am întins o foaie,putin mai mare,cât sa ajunga si pe marginile tavii.
         Am asezat foaia într-o tava tapetata cu hârtie de copt,am pus crema de brânza,deasupra jeleul si formele taiate din aluat.Am pus tava în cuptor  la 180 de grade,pentru 35 de minute.  

       
          Caietul de retete zicea sa pun în tava mai mica si sa fac doua foi,eu am vrut sa fie în tava mare,asa ca am facut doar niste forme din coca pe care le-am aruncat deasupra jeleului.Caietul nu stia el nici de Mascarpone,nici cât e de buna brânzica combinata cu jeleu de fructe.
          Se poate pudra cu zahar,dar si asa are un aspect minunat.



          Poftă bună !!!!


2 comentarii: